kolmapäev, 9. mai 2007

Aeg kokkuvõtteks

Ja ongi käes Euroopa Liidu sünnipäev ning ühtlasi ka päev veel viimasteks jõupingutusteks oma ajaveebi täiustamiseks.

Tegeledes Euroopa kevadpäeva koosstöö projektiga , oleme palju kasulikku teada saanud. Mis kindlasti kõige tähtsam - aime hulgaliselt uusi teadmisi Euroopa Liidu kohta. Kui ei oleks kinni haaranud projektist, siis kindlasti poleks olnud ka huvi EL-i kohta midagi uurida. Kuid tehes seda tööd , tundus see päris huvitavana ning loomulikult ka pakkus lõbu.

Saime teada:
- Huvitavat infot liikmesriikide kohta.
- Euroopa vanus.
- Võimalusi ,mida pakub Euroopa Liit meile paremaks tulevikuks.
- Ka väiksed ja oma kodukohta puudutavad sündmused on olulised kogu EL seisukohast.

Kindlasti ka :
- Õppisime veebipäevikut tegema.
- Oskus kasutada erinevaid võtteid selle täiustamiseks.
- Üheskoos ettevõetud tegemised elukalt lõpule viia.
- Võimalus tutvustada oma tööd ka noorte popkohas Rate.ee.

Koostöö projekt andis meile:
- Julgust ning soovi osaleda ka järgmistes üleskutsetes.
- Võtta osa järgmise aasta Euroopa kevadpäevast.
- Soov külastada Euro komisjoni Tallinna esindust.

Kokkuvõte blogi küsitlustest

Külastajaid meie ajaveebi leheküljel on olnud kokku üle 600, nendest esimese küsitluse vastajaid 23.
Kuidas käitun prügiga - meie kui Euroopa Liidu looduses?

Kõige rohkem valiti valikvastuseks : Igal võimalikul korral püüan leida prügikasti 78%
Järgmisel kohal : Korjan isegi vahest maas lebava prahi ja toimetan prügikasti 13%
Võrdsete tulemustega : Viskan mõnikord auto aknast sodi välja 4%
Lihtsam on maha visata, kui prügikasti otsida 4%

Mida sellest järeldada? Seniste tulemuste kohaselt on ülekaal kõige loodussõbralikumal valikul. on see ka tõesti nii? Või petate iseend ning teisi, tahtes näidata end paremana, kui tegelikult? Loodame siiralt, et -ei. Kui see suhtumine kasvaks, siis oleks see ainult VÄGA HEA ! Nii suudame igaüks oma väikse panusega muuta Eesti saastlikkust paremuse poole.

Kui palju tead Euroopa Liidust ? Vastanuid samuti 23, kellest:
-39% teavad vähe, kuid on soovi rohkem teada saada. -26% on siit ja sealt natuke kuulnud. -22% teavad piisavalt palju. ning 13% vastajate seast on üldse arvamusel, et see neid ei huvita.
Kas see on hea või halb? Halb on kindlasti see, et paljud meie seas ei tea veel eriti palju EL-ist, kuid hea on muidugi see, et need,kes veel ei tea, tahavad rohkem tada saada.

Kes oled, külastaja?

Suurem osa meie blogi vastanute seast on olnud põhikooli astme õpilased, nendest järgmistel kohtadel on õpetajad, keskkooli õpilased ning kolmandal astmel seisavad tudengid ja muul alal töötajad.
Mis kõige rohkem rohkem rõõmustas oli see ,et külastajaid leidus ka Ameerikast.


Meie arvamus Euroopa Liidust

Mina arvan Euroopa liidust positiivselt, sest see on andnud paremad võimalused suhelda teiste euroopa riikidega ja on parandand rahvaste omavahelist suhet.
Paljudgi tahavad välismaale õppima minna või tööle minna ja Euroopaliit annab head valikuvõimalused selleks. Mina praeguste arvamustega tahaks küll välismaale õppima minna aga kes seda teab mis võimalsued mõne aasta pärast Eestis on.
Reisijatel
- Mart


Mina arvan, et Euroopa Liit on paljuandev. Ma arvan, et ma tahan tulevikus kindlasti välismaale edasi õppima minna. Nüüd, kus Eesti on Euroopa Liidus, on mul selleks palju rohkem võimalusi kui varem. Reisidagi on hulga lihtsam ja väljasõidud on odavamad. Ka läbisaamised teiste Euroopa Liidus olevate riikidega on paremad, kui varem. Tulevikus tahan ka arvatavasti välismaale tööle minna. Varem mul selleks võibolla niipalju võimalusi ei olnud, kui nüüd. Ma pole kunagi Euroopa Liidust midagi halvasti arvanud, ma usun, et sellest on abi paljudele eestlastele, kes tahavad oma elus saavutada midagi, mis on seotud Euroopaga või välismaaga. Ma saan ka rohkem teada Euroopast ja sellest, mis maailmas ümberringi toimub ja see on positiivne. Euroopa Liidust ei arva ma midagi halba.

- Mariliis

Euroopa Liit annab kindlasti meile head võimalused eluks. Kui praegu pole veel märgatavaid muudatusi ja elujärje paremusi tunda, siis kindlasti on seda paari aasta või kümnete järel silmpaistvalt märgata. Kui mina olin alguses Euroopa Liidu vastu, nähes et see ei too head ,siis nüüd on mu arvamus sellest muutunud. Suuresti aitas kaasa just Kevadpäeva ajaveebiga tegelemine. Euroopa Liit on võimaldanud mulle häid võimalusi vaba aja sisustamiseks. Tänu Euroopa Liidu poolt rahaliste toetustega,on tekkinud paremaid võimalusi oma kodukoha ja ka saare elujärje edasiviimiseks. Mina leian, et vähemasti meie saare elu on sellega omale päästerõnga saanud. Ise ma ei oska öelda,kas jään alatiseks Hiiumaale või liigun kuskile kaugemale, kuid kaldun arvama ,et siiski kodumaad ei tahaks jätta. Võibolla küll jätkata õpinguid kuskil El-i liikmesriigis, sest piirid on lahti ja lihtne reisida, aga eks näis. Loodan,et suudame viia ka Eesti arengutaseme kõrgemale, kus eesti kodanikel pole kurta oma elukoha üle. -Triinu

Ma arvan, et Euroopa liit on väga kasulik meile. Ma arvan, et väga palju meist tahaks minna varem või hiljem õppima Euroopasse. Väga paljud tahavad töötada ning ka teevad seda Euroopas. Euroopas õppimise ja töötamisega saab kindlasti tundma õppida erinevate EL riikide kultuuri ja keelt. Euroopa liidus on kergem reisida ning see tuleb ka odavam ning meie elu on turvalisem. Euroopa liit on meile igati hea ja kasulik.

- Merlin

Kui Eesti Euroopa liitu astus, ei teadnud ma sellest eriti nagu midagi. Ei osanudki mitte mingit arvamust avaldada ja kohe väga suurt huvi ka ei tundnud. Iga päevaga aga oli meediast ja mujaltki kuulda sõnapaari "Euroopa Liit" ja siis hakkas ka huvi asja vastu tekkima, et mis see ikkagi on. Nüüd, kui me oleme hakkama saanud selle blogiga ja eriti palju asja sees olnud, on paljud asjad minu jaoks klaariks saanud. Ma tean kuidas Euroopa Liidu töö toimib, kes asju otsustab jne. Ma usun, et see on päris hea, et Eesti on Euroopa Liidu koosseisus. Eesti saab alati loota Euroopa Liidule ja ka vastupidi. Vähemalt minu arvates peaks nii olema. Me mingil määral oleme kõik nagu üks suur pere, kes teineteist toetab. Kui ma mõtlen otseselt endale, siis ma usun, et tänu Euroopa Liidule on minu edasised õppimis-, töö- ja reisimisvõimalused välisriikides palju rohkem avatud. Mõne sõnaga kokku võttes: Euroopa Liit on meile kindlasti hea ja blogitegemine oli huvitav ja tore ettevõtmine.

- Liisa

Euroopa liit on igas mõttes kasulik meile, sest kõik või enamus tahavad meist kusagile välismaale tööle või edasi õppima minna. Nüüd kui me oleme EL liidus on meil odavam ja turvalisem reisida ning teiste riikidega on ka paremad suhted.

- Andres

Kommentaare ei ole: